Photobucket i heart elmo



LeLaKi
Lelaki-jangan lambat pujuk, Pompuan-jangan merajuk lama!
Kepada lelaki,

Cepat-cepat la pujuk bini/girlfriend anda.
Jangan tunggu sehari dua, atau lagi tak boleh blah, seminggu lebih.
Dengan harapan biar dia sejuk dulu., pastu sang lelaki pun buat-buat lupa, tentang apa yang korang berdua gaduhkan.

Walaupun dia salah..pujuk jugak ke..?
YA! pujuk!
Walaupun dia salah, tolak tepi dulu, pujuk dulu.
Kalau tak pujuk, macamana nak bersemuka?,
Kalau tak bersemuka, macamana nak bawak berbincang selesaikan masalah.

Kenapa nak pujuk..? Dah la dia yang salah.
Bukan bermakna ko salah, baru nak pujuk.,
Pujuk ni adalah salah satu taktik untuk bawak berbincang.
Dan.. untuk meredakan keadaan yang kusut tu.
Create suasana selesa untuk berbincang.

Masa bincang tu la, tentukan apa yang betul, apa yang salah. Ni baru gentleman bro!
Bukan bilaaa gaduh, pastu ngadu kat awek lain, mengutuk belakang.,
Pompuan memang suka dipujuk, walaupun terang-terang dia salah!

Apa untungnya? Dah la dia salah, aku plak terhegeh-hegeh nak pujuk?
Banyak untungnya.,
1-Awek/bini ko tu akan lebih sayang kat ko lagi.
Sebab pada pompuan, dia rasa ko caring betol kat dia. ( tapi jgn amik kesempatan plak..)
2-Dia akan rasa malu sendiri bila dia tau dia salah.
3-Mungkin dia sendiri akan mintak maaf kat ko nanti.


Ko jugak yang rugi kalo tak pujuk!!!!!
... couple 3-5tahun, pastu clash, buang maso ja!

Kalo aku dah pujuk pun marah lagi macamana?????
At least dah pujuk dia. Pujuk betul-betul.
Pujuk betul-betul bukan bermakna ko kena berabih duit, beli barang mahal. Tak perlu beli pun,
nanti ko beli, dia tak terima ko gak yang makan hati. Dah settle nak bagi hadiah pun bagilah...
Kalo dia berkeras jugak ko sms la dia macam ni..
"Saya hubungi awak lagi nanti, bila awak dah reda.."

Kepada perempuan;
                 Jangan merajuk lama-lama, kenapa..?????
Sebab lelaki tak suka, pada mereka, merajuk lama-lama menyusahkan dan bosan!!!!!!!!!!!!!
Kalau aku lelaki pun, merajuk lama-lama ni menyusahkan, annoying., masalah pun tak selesai.


Pernah, member aku dulu, bermurung je.., takde mood, aku tanya kenapa, awek merajuk, berhari-hari. Penyudahnya, dia biarkan aje, katanya, malas nak pujuk, dah habis idea, top-up pun habis.. ni yang aku nak tergelak gila..tapi memang betul pun, masa belajar mana la ada duit sangat..

Bila dipujuk, jangan sesekali ungkit perkara lama..
Biasala, tengah marah, kita mula nak ungkit macam-macam.
Jangan ungkit! Ini hanya merumitkan keadaan!

Tenangkan fikiran, dan hubungi sidia cepat.
Sememangnya pompuan memang suka dipujuk, suka mengada-ngada.
Tapi jangan terlebih-lebih,. perkara kecik pun nak tarik muncung.
Ni merimaskan lelaki., sebab merajuk adalah sifat kebudak-budakan.
Hubungi dia, ajak bincang. selesai masalah        

Ok- good luck bebeh!!

Habis, kau nasihatkan orang faezatun rosli…..jangan merajuk lama2, kau tak merajuk lama ke wahai faezatun oiiiii..?
Ya, aku merajuk lama, tapi pandai-pandaila kontrol.
Paling lama aku merajuk 2 hari..paling singkat 2 jam. haha.
Sebab boyfriend aku sekarang pandai betul pujuk. Buweeeeekxx
..(puji BF sendiri)
Pandaila sangat...Ayat dia senang je, -Ok, saya salah,saya trime pepe pon awak cakap….."
Walaupun aku tau, dlm hati Syed AZim,dye tak nak kalah.HAHHA:DD
(graw je ye syangggg)=’)

Tiapkali lebih kurang je ayat memujuk dia..
-baiknya boyfriend aku..? baik tak baik, tapi berkesan, last2 aku yang tersengih sengih macam monyet comeL...sebab aku pon keener mintak maap-haha
sebab hati aku dah senang!!





|


copyright blogskin byschaaalhassan